Tuesday, October 27, 2009

berfikir sejenak



kadang2,kita xmenduga pon sesuatu akan terjadi. maka,janganlah kita bertindak terlalu melulu dan mgikut prasaan sangat.kelak,ia membahayakan diri kita.janganlah terlalu ikot emosi dan banyak-banyakanlah berdoa pd Maha Esa kerana Dia Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.satu lagi,selalu beringatlah bahawa kita hanya manusia. Kita tiada hak untuk merendah-rendahkan orang lain sedangkan disisi Allah darjat kita adalah sama sahaja. Tak kiralah kita pandai ke, xpandai ke, kurus ke,gemuk ke,hitam ke atau putih. Yang membezakan kita semua hanyalah amalan kita.Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri.Tolonglah bersyukur dengan apa yang kita dan bukanlah untuk menghina orang lain.Mulut perlu dijaga. Terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata buruk padahnyer..btl ke?betol kot.haa..."kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa".

bukan senang nak menghidupkan hati.banyakkan brdoa dan membaca al-Quran untuk kebahagian bersama. bukan dunia sahaja yang kita cari tp biarlah seimbang dunia akhirat kerana dunia hanyalah persinggahan sementara sebelum sampai ke destinasi.

ubatilah hati ini sebelum parah.

so,pliz la..jangan sesekali memandang rendah pada orang. Bukan semua pendapat kita betul. Tolonglah hormati perasaan orang lain jugak.tolong la terima pendapat orang lain jugak.i really hate dat kind of person...but,banyak orang banyak ragam.judge urself first..you not perfect right? kalau kita nak btulkan orang lain,kita kne betulkan diri sendiri dulu. Kita juga xboleh pentingkan diri sendiri sangat n suka mengambil kesempatan ke atas orang lain. Ingatlah. kesabaran orang lain juga ada batasanya.Please appreciate people around you..rememba,without them you are alone...if you not change you can be alone forever....forever and forever.sekadar luahan perasaan.semoga menjadi renungan bersama dan nasihat untuk diri saya sendiri.




basuhlah hati itu agar tidak melukakan ramai orang

No comments:

Post a Comment